wtorek, 10 lipca 2012

Polisolokata – co to właściwie jest?



Po wprowadzeniu zmian przy naliczaniu podatku Belki do oferty instytucji finansowych powróciły polisolokaty. Chciałbym bliżej przyjrzeć się temu instrumentowi finansowemu, bo sam przyznam nie miałem wcześniej z nim styczności.








Z założenia polisolokata, czyli polisa lokacyjna to rodzaj ubezpieczenia na życie i dożycie końca trwania okresu polisy. W przypadku dożycia końca okresu (to nas najbardziej interesuje), bank czy ubezpieczyciel zwraca nam kwotę polisy z dodatkowym bonusem - premią, która. co najważniejsze, nie jest pomniejszana o podatek Belki, w odróżnieniu od odsetek w tradycyjnych lokatach. Ta premia jest odpowiednikiem odsetek na lokacie.

Warto zaznaczyć że w przypadku polisolokat mamy słabszą ochronę gwarancyjną. Wkład zabezpieczony jest przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, który gwarantuje 50% wartości do kwoty 30 tys euro.

A co jeśli nie dożyjemy końca polisolokaty? Tutaj sprawa także wygląda atrakcyjniej, niż w przypadku tradycyjnych lokat. Okazuje się że dzięki polisolokacie można ominąć cały proces spadkowy, dostając pieniądze bez zbędnej biurokracji.

Jak wygląda oferta polisolokat?

Szczerze mówiąc, tak jak oferta lokat. Znajdziemy tu bardzo dużą analogię. Na polisolokatach można zyskać maksymalnie około 6.5%, czyli tyle co na lokatach. Polisolokaty są obecne w ofercie banków, jak i instytytucji finansowych. Obecnie w ofercie posiada je bank BGŻ, także BGŻ Optima, Multibank, mBank, DeutscheBank i KredytBank. Najwyższe oprocentowanie, właśnie 6.5% oferuje Optima. Dokładnie jest to 5.27%, lecz za sprawą braku opodatkowania odsetek dostajemy ofertę jak 6.5% na lokacie.

Wady polisolokat
  • brak gwarancji Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, gwarancja poprzez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (50% do 30 tys euro)


Zalety polisolokat
  • nie płacimy podatku Belki
  • otrzymujemy ubezpieczenie na życie a przy tym oszczędzamy


Podsumowanie

Jak widać działa znany od zawsze mechanizm – większe ryzyko, większe zyski. Tylko czy ma to sens, gdy na polisolokacie netto otrzymujemy tyle samo co na standardowej lokacie? Według mnie nie ma. 

Jak wyglądają wasze doświadczenia z tym rodzajem oszczędzania? 

17 komentarzy:

  1. A jak wyglada sprawa opłat i prowizji za polisolokatę? Bo wydaje mi się, że pod tym kątem to pl jest całkiem bez sensu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Polislokata jest dobra jak czujesz że umrzeż - w tedy wszystkie środki pieniężne przeleważ na PL upoważniarz żone lub kogoś bliskiego pokazujesz w ten sposób FIGE FISKUSOWI

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,

    Reprezentuję Kancelarią Prawną Invictus. Nasza Kancelaria specjalizuje się w rozwiązywaniu umów z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi takimi jak: Skandia, Generali, Europa, OpenLife, i inni. Wpadłeś w koszty związane z opłatami likwidacyjnymi a chciałbyś odzyskać swoje oszczędności. Nie czekaj pomogę Ci je odzyskać skontaktuj się : piotr.rychlewski@ubezpieczenia-inwestycyje.com.pl
    Tel. 883-555-181
    Pozdrawiam.
    Piotr Rychlewski

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo mi sie podoba ! rewelacja !

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi sie tu podoba ciekawe informacje !

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy i pomocny wpis bo tak naprawdę nigdy nie wiedziałam co to jest.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz o takim czymś słyszę, więc nie iem czy jest do dobry sposób na lokowanie pieniędzy. Osobiście zdecydowanie bardziej preferuję w kantorze internetowym https://cinkciarz.pl/wymiana-walut wymienić walutę po dobrym kursie. Wtedy wiem, że w taki sposób zaoszczędzę na kursie wymiany.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz słyszę o takim rozwiązaniu, ale raczej nic to z ubezpieczeniami nie ma wspólnego. Jeżeli mnie interesuje dobre ubezpieczenie to poprzez porównywarkę ubezpieczeń https://kioskpolis.pl/ uzyskuję taką możliwość, aby wybrać sobie najlepszą polisę dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Temat oszczędzania jest bardzo ważny, ale czy np. też od razu pomyśleliście o tym, aby posiadać ubezpieczenie na życie, które w razie jakichkolwiek problemów zawsze będzie pomocą finansową? Jeśli tylko chcecie to zerknijcie na stronę https://cuk.pl/ubezpieczenia/zdrowie_i_zycie/ubezpieczenie_na_zycie i poproście o pomoc w znalezieniu idealnego ubezpieczenia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz o tym słyszę i muszę powiedzieć że jest to bardzo dziwne jak dla mnie. Ja jestem zdania, że warto jest posiadać solidne ubezpieczenie na życie jak oferują w https://cuk.pl/ubezpieczenia/zycie-i-zdrowie/na-zycie gdyż w takich warunkach to jest najlepsza lokata na dobrą i pewną przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  11. Polisa na życie? Jak najbardziej tak, tylko ja akurat na ten moment nie mam pojęcia, gdzie szukać najbardziej korzystnych ofert. Liczę, że tutaj sprawdzi się strona http://swiatubezpieczen.net.pl/ która została mi polecona przez znajomego. Mam tam znaleźć najkorzystniejsze oferty.

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawy wpis! postaram się wchodzić tutaj częściej

    OdpowiedzUsuń