sobota, 14 stycznia 2012

Gdzie inwestować niskie kwoty?


Na wielu forach finansowych roi się od pytań w co zainwestować kwoty rzędu 5000zł. Sam zarządzam niewiele większą kwotą, więc postanowiłem podzielić się moimi spostrzeżeniami na temat nisko budżetowych inwestycji.



Naturalną i najbezpieczniejszą odpowiedzią wydają się być lokaty, które obecnie w najlepszym przypadku dają 8,1% zysku rocznie. Można w nie inwestować już od 500 złotych i nie są obarczone żadnym ryzykiem. W obliczu zmian podatkowych wchodzących w życie z końcem marca należy być ostrożnym przy wyborze lokaty, tak by zmiany nie okazały się być skrajnie niekorzystnymi.

Kolejną inwestycją, którą można realizować przy niskich kwotach jest zakup srebra i złota, w postaci monet i sztabek. Metale te wydają się być pewną inwestycją, i w ciągu roku powinny dać zysk. Gdzie je kupować już pisałem, polecam Allegro i sprawdzonych sprzedawców. Przy tym fajnie jest mieć jakiegoś złotego fanta w domu. Ważna jest też płynność i łatwość sprzedaży, jeśli chcemy je szybko spieniężyć można udać się do najbliższego jubilera, banku czy wystawić je na aukcję.

Za małe kwoty można także inwestować w waluty, na początek nie polecam rynku Forex, ale kantor. Przy małych kwotach najlepiej udać się do najbliższego i pieniądze trzymać w domu. W razie potrzeby łatwo można się ich pozbyć.

Kup coś taniej, sprzedaj drożej. Może to być na przykład domena internetowa, którymi handel opiszę  w najbliższym czasie. W krótkim czasie możesz zarobić nawet kilkaset procent. To także inwestycja obarczona niskim ryzykiem.

Ale przede wszystkim zainwestuj w swoją wiedzę, potrzebujesz książki, kursu czy programu który pomoże ci w przyszłości zarabiać więcej? To świetna inwestycja, być może najlepiej ze wszystkich oprocentowana. Jeśli tak jak ja jesteś na studiach, nie poświęcaj zbyt wiele czasu na drobne inwestycje, inwestuj w siebie z nadzieją że to w przyszłości zaprocentuje.


30 komentarzy:

  1. Co jakiś czas można też przeczytać o inwestowaniu w serwisach Social Lending (pożyczki społecznościowe)...

    Fajny blog, przyjemnie się czyta Twoje teksty. Życzę powodzenia i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Social Lending wydaje się być ciekawym tematem, przyznam że nie dalej jak kilka dni temu o tym czytałem. Kto wie, może z czasem spróbuję.

      Dziękuję za życzenia, chociaż dopiero zaczynam przygodę z blogowaniem.

      Usuń
    2. Osobiście nigdy nie próbowałem tego typu inwestowania kapitału. Jedynymi pożyczkami z jakimi kiedykolwiek miałem do czynienia są pożyczki pozabankowe credy.pl gdzie zdarzyło mi się pożyczyć 1000 zł na miesiąc czasu). W dniu dzisiejszym uważam, że lokaty wypadają blado. Często należy zainwestować na 2 lata by w ogóle oprocentowanie sięgało inflacji.

      Usuń
  2. No tak, jeśli mamy 5000 zł i dobrze je zainwestujemy to pula ta będzie się zwiększała. Metodą małych kroczków do czegoś w końcu dojdziemy. Lepiej inwestować pomału, niż nie inwestować wcale. Tylko jak wybrać np. najlepszą lokatę. To wcale nie jest łatwe. Setki rankingów itp. przyprawiają o zawrót głowy. Sprawdzenie oferty w każdym banku oddzielnie, to też nie lada wyzwanie. Co nam pozostaje? Na pewno oferty banków trzeba jednak porównać, bez tego nie da się podjąć dobrej decyzji. I tu pojawia się pytanie. Czy korzystacie z porównywarek finansowych np.: http://finanse.rankomat.pl czy http://www.comperia.pl. Oczywiście takich kalkulatorów jest całe mnóstwo... I jak tu być mądrym ... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdą kwotę można dobrze zainwestować, wystarczy tylko znać zaufane strony na których można to zrobić. Nie wiem, czy słyszeliście o crowdangels.pl? Jeśli nie, to w skrócie wygląda to w ten sposób, że można inwestujemy pewną sumę pieniędzy w zamian za udziały w firmie/przedsiębiorstwie. Ostatnio pojawił się ciekawy projekt w który warto zainwestować to Taste Club. Godny uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja polecam inwestowanie w program w którym sam działam, inwestycje zwracają się nawet w miesiąc czasu, stosując się do moich porad można wpłacić pieniądze raz i wypłacać nawet codziennie, albo co miesiąc jak pensję. Sam decydujesz, ja daję Ci tylko plan działania. Chcesz się dowiedzieć jak mimo braku inwestycji zarabiam po kilka $ miesięcznie zobacz mój poradnik:
    http://powielajswojmajatek.blogspot.com/2014/11/co-to-jest.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałaby polecić Państwu, ciekawy moim zdaniem projekt,
    w którym można inwestować w produkty oraz pomnażać kapitał.
    Dodam, też że każda inwestycja z Państwa strony pozwoli mi na realizację także moich planów inwestycyjnych, gdyż jest to mój link polecający w programie.

    http://prosumentclub.org/register.php?adminka

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, bardzo ciekawy artykuł. Ja w ostatnim czasie bardzo interesuje się pomnażaniem majątku poprzez walutę. Co myślicie o ofercie https://www.eliteprivatebanking.pl/#/pomnazanie-majatku/produkty-walutowe

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja swoje 5000 złotych przeznaczyłem na zakładanie działalności gospodarczej będącej właściwie malutkim e-biznesem. Jeśli chodzi o procentowy zwrot to chyba właśnie tutaj możemy liczyć na najwięcej pieniędzy. Oczywiście ryzyko ogromne i poświęcenie jest większe niż w przypadku zakładania lokaty.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ktoś myśli o faktycznej inwestycji to chyba warto się zainteresować się krypto walutami. Albo inwestycja w jakąś dobrze zapowiadającą się nową krypto walutę albo inwestycja w koparki. Wiadomo że sprzęt można zawsze sprzedać, jeśli interes by nie wyszedł.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy artykuł, super, że dzielisz się swoimi doświadczeniami. Sporo osób chce wiedzieć, jak oszczędzać i inwestować. Lokaty są okej, bo są bezpieczne, ale z drugiej strony zarobi się na nich niewiele. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo zainteresował mnie ten wpis, ja jeszcze ewentualnie zainwestowałabym w kursy, które później przydają się w poszukiwaniu pracy.

    OdpowiedzUsuń
  11. dla mnie bomba ! nie wiedziałem że to takie proste

    OdpowiedzUsuń
  12. Moim zdaniem lokaty bardzo mało dają. Już ciekawszy był pomysł ze złotem, ale najbardziej ciekawi mnie ta sprzedaż domen. Ile mniej więcej można by na tym zarobić?

    OdpowiedzUsuń
  13. A może dobrym pomysłem byłoby zainteresować się czyms takim jak inwestycje alternatywne? mam tutaj na myśli inwestycje na przykłąd w metale szlachetne. Moim zdaniem to bardzo dobry pomysł, a co wy o tym sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  14. Polecam portal finansowy https://www.netpozyczka24.pl/ Pożyczki Firmy pozabankowe

    OdpowiedzUsuń
  15. Na małych kwotach nie zarobimy dużo więc wychodzę z założenia, ze mozemy inwestować w cokolwiek co nie jest ryzykowne. Polecam zajrzeć http://kolejnachwilowka.pl/

    OdpowiedzUsuń
  16. Strona https://viennalife.pl/strefa-klienta/baza-wiedzy/inwestycje-alternatywne i inwestycje alternatywne mogą Cię zainteresować, jeśli chcesz inwestować mniejsze kwoty, bo w tym przypadku nie ma z tym większego problemu, a chociaż odrobinę można ponieść swoje zyski.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Na lokaty już nie za bardzo opłaca się wpłacać pieniądze, więc chyba najlepiej lokować w konta oszczędnościowe. A jeśli już ktoś zaoszczędzi więcej to warto zainwestować w złoto.

    OdpowiedzUsuń
  19. Najlepiej w rzeczy, które mają mozliwość przyniesienia nam dużych zysków. Może giełda? Niestety nie wiem jaka jest minimalna sensowna kwota na start. Zachęcam do zajrzenia na mój ulubiony blog finansowy http://gotowkadolapki.pl/

    OdpowiedzUsuń
  20. Często bywa tak że wystarczy mały zastrzyk gotówki, dobra inwestycja i z czasem możemy dorobić się sporej sumy pieniędzy. Trzeba tylko dobrze przemyśleć sprawę

    OdpowiedzUsuń
  21. Słuchajcie, a może dobrym rozwiązaniem byłoby inwestować w jakieś porządne ubezpieczenie? Właśnie znalazłem tutaj http://kompleksowaochrona.pl/ całkiem ciekawy kalkulator takich ubezpieczeń i sporo informacji na temat tego jak odpowiednio wybrać dla siebie polisę i zastanawiam się nad tym, że może warto byłoby spróbować? Co o tym sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  22. Chętnie skorzystam z tych wskazówek.

    OdpowiedzUsuń
  23. Chętnie wykorzystam zdobyte tu informacje w praktyce.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  25. Informacje zawarta w tym wpisie bardzo mnie zaciekawiły.

    OdpowiedzUsuń