czwartek, 6 września 2012

Jesienne wzrosty złota, srebra i platyny


Obserwujemy obecnie potężne wzrosty cen metali szlachetnych. Po kiepskim roku, gdy kurs raczej miał tendencję spadkową, obserwujemy wybicie w górę na wszystkich metalach. 16.5% - o tyle zdrożało srebro w ciągu ostatniego miesiąca, podobnie platyna, prawie 12%, bardzo dobrze radziło sobie także złoto, osiągając blisko 5,5%.

W porównaniu do tego co działo się przed rokiem, nie wygląda to już tak kolorowo. Srebro w porównaniu z ceną z września 2011 straciło jedną czwartą ceny! Warto jednak pamiętać że osiągało wtedy swoje szczyty, grubo przekraczając kurs 40 dolarów za uncję.

Podobnie złoto, rok temu pobijało kolejne rekordy i ustanawiało maksima dochodząc do kursu 1900 dolarów/uncja. Obecnie kosztuje ponad 10% mniej, cena w granicach 1700 dolarów.

Jedynie platyna kosztuje prawie dokładnie tyle, ile przed rokiem. Ale wtedy też była po solidnych zwyżkach.

Szczęśliwy zatem może być ten, kto wykorzystał spadki cen metali w 2012 roku do zakupu fizycznego kruszcu. Sam mogę się pochwalić że kupiłem srebrne monety w lipcu, gdy kurs był najniższy, od tego momentu kurs już zaczynał rosnąć. Zyskałem zatem już blisko 20%.

Jak długo utrzymają się wzrosty? Przed rokiem poważne spadki zaczęły się właśnie we wrześniu. Teraz będzie inaczej? Podejrzewam że kurs jeszcze trochę urośnie, zanim nastąpią poważne spadki.

A wy, czytelnicy, wykorzystaliście spadki cen do uzupełnienia portfela w metale szlachetne?

13 komentarzy:

  1. Ze złotem to już od dawna trzeba ostrożnie. Zbyt dużo krzyku było w mediach, jakie to super inwestycje, jakie to bezpieczne itp. No i się amatorzy rzucili na zakupy w detalu, wywindowali sztucznie cenę ponad realną wartość.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem inwestowanie w złoto jest jak najbardziej pewne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś rzeczywiście bardzo poważnie zastanawiałem się nad zainwestowaniem swoich oszczędności w złoto, ale po głębszym zastanowieniu zrezygnowałem. Wydawało mi się, że to nie jest zbyt pewny sposób na inwestowanie, dlatego swoje oszczędności ulokowałem na kilku funduszach inwestycyjnych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe zestawienie, jednak wciąż trzeba podchodzić ostrożnie do takich wzrostów.

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie to wyszło polecam !

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie ja całkiem od niedawna zacząłem interesować się kolekcjonowaniem monet i już widzę, że to będzie zajęcie dla mnie. Aktualnie najbardziej zależy mi na tym, aby zacząć kolekcjonować złote monety https://www.skarbnicanarodowa.pl/zloto/zlote-monety ponieważ jeszcze takich numizmatów nie mam u siebie w klaserach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tego co mi wiadomo cena złota w ostatnim czasie wzrosła

    OdpowiedzUsuń
  8. Temat chyba nigdy nie będzie stabilny

    OdpowiedzUsuń
  9. Przed inwestycją lepiej dłuższy czas analizować rynek.

    OdpowiedzUsuń